Inloggning misslyckas i ATG-appen på Android
Skulle det vara så att du upplever att inloggningen i ATG-appen inte lyckas kan detta bero på två orsaker. Det ena är din standardwebläsare och det andra är strömsparläge/batterioptimering.
Standardwebläsare
Alla webläsare stödjer inte alla funktioner på ATG.se och trots att du är i appen kommer din inloggning gå genom vår hemsida. Det gör att vid de fall du stöter på problem med din inloggning säkerställer att du har Google Chrome som standardwebläsare.
Har du inte Google Chrome installerat finner du den i Google Play.
För att kontrollera vilken standardwebläsare och hur du ändrar den rekommenderar vi att du kikar på mobiltillverkarens hjälpsida.
Strömsparläge / Batterioptimering
Många vill förlänga sin batteritid och har därför aktiverat "Strömsparläge" eller "Batterioptimering" vilket begränsar appars funktion när de inte används. Detta gör att ATG Appen tappar inloggningskopplingen när man har skrivit in sin kod i BankID och får upp sin insättningsgräns (som öppnas i webläsaren).
Det du behöver göra är att lägga ett undantag på ATG appen så att din batterioptimering/strömsparläge inte stänger av den när den hamnar i bakgrunden.
För att kontrollera hur du gör och hur du ändrar detta rekommenderar vi att du kikar på mobiltillverkarens hjälpsida.