Vanliga frågor om registrering av kontaktuppgifter
Vad anses vara en kontaktuppgift?
De kontaktuppgifter som vi önskar få in från dig är ditt mobilnummer och/eller din mejladress. Minst en av dessa är obligatorsk för att kunna spela hos ATG.
Varför behöver jag registrera mina kontaktuppgifter?
För att uppfylla lagkrav om identifierat spel, kundkännedom (motverka penningtvätt) och spelaromsorg (motverka spelproblem) behöver vi dina kontaktuppgifter.
Hur registrerar jag mina kontaktuppgifter?
Genom att logga in med e-legitimation på atg.se och sedan gå till dina kontoinställningar.
Där kan du uppdatera din kontaktinformation.
Vad händer om jag inte lämnar någon kontaktuppgift?
Saknas mobilnummer behöver vi istället en mejladress, saknas båda dessa spärras kontot tills dess att något av dem är angivna.
Kommer ni att skicka marknadsföring till mig?
Du kan själv bestämma hur mycket vi får kontakta dig. På dina kontoinställningar kan du välja vilken kommunikation du vill ha från oss.